čtvrtek 21. dubna 2022

jen letmo









Letem světem nebo spíš městem z úterý. Cesta do Prahy a z Prahy opět na kontrolu a prevenci a oba, máme velmi pečlivou lékařku internistku, kterou bychom neměnili ani za nic. 
A protože už se od úrazu jen tak neprojdu pěšky, fotím cestou autem místa, která za spoustu pracovních let v Praze znám hodně, běžně, trochu či i místa, kterých bych si možné jinak ani nevšimla. Fotím nádraží, muzeum hlavní, a muzeum PČR, kde jsem byla mnohokrát pracovně, vykukující krásný kostel, který uzavírá Strossmayerovo náměstí, které patří do první skupiny - tedy znám hodně a další. Opět fotím z auta a občas je vidět na některých fotkách, jak máme špinavé čelní sklo, původně jsem si myslela, že mám zadělaný objektiv, když jsem stahovala ty fotky. Ale ten si čistím pořád a hlavně před každým focením, teda téměř. Tak dnes vzpomínkový příspěvek z Prahy. 
A když si tak prohlížím, co jsem nafotila, uvědomuji si, že pěšmo z chodníku bych takové záběry nikdy neudělala, ba některé ani neviděla. Detaily z mých známých míst trochu jinak, než bych je našla na netu.
Končila jsem právě Strossmayerákem, protože pak se hodně zatáhlo, nebylo nic vidět a pak začalo lít.
Mějte pohodový den a třeba se vám dnešní pohled na Prahu bude líbit, i když o kvalitě fotek bych raději nemluvila, ale jsou to moje vzpomínky a na výstavu s nimi nepočítám.

























8 komentářů:

  1. Do Prahy jezdím málo, takže alespoň Tvoje fotky !
    Klidný den !
    Hanka

    OdpovědětVymazat
  2. Marti, náhodou, mají něco do sebe. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Marti, Praha nikdy nezklame.
    Měj příjemný den. Helena

    OdpovědětVymazat
  4. Marto a podle mé zkušenosti získá člověk jiný pohled když je někde jako turista. Ne jako "jdu do práce, jdu na nákup, jdu k doktorovi". To potom zvednu oči od chodníku a žasnu. J.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jitko, já už po dvaceti letech Prahu jako turista dávno nedokážu vnímat. Takže já naopak žasnu z auta, protože vidím detaily, které bych neviděla.

      Vymazat
  5. Marti, máš pravdu - pohled z auta na městoje zas jiný, než když ho prochází pěšky. Jinak se přiznám, že já občas po Malé Straně dokážu jít jako turista a koukat na fasády, domovní znamení... Zatímco když jdu do práce nebo z práce, tak koukám hlavně na chodník a pár metrů před sebe, protože obvykle spěchám....
    Měj se fajn

    OdpovědětVymazat
  6. Marti, zdravím. V Praze je pořád co objevovat... Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat

Moc děkuji za návštěvu a za milé komentáře, které mi zde zanecháváte. Díky za váš čas.